BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 13 april 2009

Långledigt

Har haft långledigt sedan jag gick från jobbet i onsdags, det har varit jättehärligt men nu börjar jag längta till att få börja jobba igen. Ledigheten inleddes med att åka in till stan och fika med Ellie och Eva. För första gången kände jag mig gammal, för alla kids hade ju påskledigt och skulle också fika och det kändes som man satt i en skolmatsal. Till slut var det ingen av oss som orkade prata så vi tog en tur på stan, vilket tog 3 min. Ellie tyckte att vu kunde hänga hos dem istället, så vi gick dit. Där dracks det kaffe och vi hade en riktigt sjuk diskussion om vad man skulle kunna tänka sig att göra för alla Bill Gates pengar. Ämnena som diskuterades var så sjuka så dom tänker jag inte ta upp ens.

Fredagen inleddes med en långpromenad i det vackra vårvädret. Sen var det hem och städa lite då världens bästa misse skulle komma. När hon kom gick vi och handlade och gjorde sedan mat. Efter maten kollade vi på Australia, vilken film helt underbar, den hade allt skratt, gråt, kärlek och spänning. Jag säger bara se den. Till filmen severades ost, kex och massa vin. en jätte trevlig kväll och jag kan inte förstå varför det inte görs oftare.

På lördagen åt vi frukost och slöade lite, tösa åkte hem vid 12 snåret och jag gick ut och tog en promenad igen. Efter det kom pappa och Kerttu och hämtade mig och vi for dit och åt. Pappa gjorde lammstek med rödvinssås och ugnsbakade grönsaker till. Det smakade underbart. Till efterrätt blev det finskt, memma med grädde, mums. Några öl och ett par glas vin och ett glas minttu black senare bidde gamlingarna trötta och gick och lade sig. Jag som då var pigg som en lärka satte mig en stund vid datorn och sedan vid TVn där jag också somnade.

Söndagen gick i solens tecken, så vi var ute nästan hela dagen, hjälpte pappa och städa bil och gick och påtade lite i trädgården och satt en massa i solen. Lyckades bränna mig på bröstet, så nu har jag ett vitt linne. På eftermiddagen fick jag låna pappas lilla Honda så jag åkte hemåt. Lotta ringde och vi kom överens om att åka till maxi, gjorde mig i ordning och tog bilen till henne. Sen blev det maxi oxh efter det åt vi donkan.

Idag har jag hjälpt mamma att färga håret och fått mat där. Precis när jag skulle gå så ringde misse och frågade om jag inte kunde komma dit. Hon skulle hämta mig då pappas bil håller på att tappa avgasröret. Där fick jag kvällsmat i form av flygande jacob, det smakade jättegott. Nu ska jag spendera resten av dagen i soffan.

with love Helena

0 kommentarer: