BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 16 februari 2010

Look, she´s alive

Det var länge sen sist nu..... Sen sist har vi hunnit fira både jul och nyår, hunnit bli alldeles insnöade och nästan frusit ihjäl. Julen blev väldigt lugn och skön, jobbade både julafton och juldager. Efter jobbet på julafton åkte vi till Gårdsjö och firade med Stefans familj där det vankades hemgjord glögg, massor med god mat och förträffligt sällskap. Det delades ut lite julklappar och kikades på kalle. Det blev en ganska så tidig kväll eftersom vi skulle upp tidigt och fara tillbaka till Degerfors. Juldagen började med grötfrukost och sen var det dags att fara hemåt. På vägen blev jag stoppad av polisen och fick visa körkortet och blåsa. Lämnade av älskling hemma och for vidare mot jobbet. Det var riktigt segt att jobba, men väldigt lättförtjänta pengar. När jag slutade åkte jag hem och hämtade upp älskling och vi for mot mina päron i kyrksten ock avnjöt mer julmat, anka var höjdpunkten som vanligt och till maten serverades den andra höjdpunkten Dildsnaps. Det blev nog en eller två för många av den...... Vi satt uppe till långt in på natten och pratade strunt och hade trevligt. Det kändes i huvudet dagen efter...... Sen var det tillbaka till verkligheten några dagar innan man var ledig igen. Nyåret firades med goda vänner. Det bjöds på smördegsinbakad fläskfilé som serverades med potatisgratäng och grönsallad. Vi spelade lite spel, blev en match TP och en med Master of television, där jag upptäckte att jag tydligen är en TV nörd. Det skålades i bubbel vid tolvslaget. Sen hade både jag och älsklingen tagit semster några dagar så vi fick lite långledigt och då passade vi på att åka lite pulka med barnen och mysa. I januari har vi hunnit fira ett par födelsedagar och varit på bio där vi såg en bland de bästa filmer jag sett, Avatar. Den var alldeles underbart gjord och jag gillade verkligen storyn. När jag jobbade kväll för ett par veckor sedan gjorde jag något riktigt klantigt, jag missade sista trappsteget när vi skulle gå hem och stukade foten ganska så rejält, är inte riktigt bra än. I helgen som var firade vi min storebror som fyllde 30. Det var trevligt och ganska lugnt så i söndags var vi uppe i bra tid. Vi åkte hem och firade alla <3 dag med pizza. Jag fick blommor och en ask med geléhjärtan. Jag blev otroligt överraskad och jätte glad, han är verkligen alldeles underbar.

0 kommentarer: