BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 4 december 2009

Idag hoppas vi på att få lite jul stämning

Idag är jag ledig från jobbet då jag jobbar helg. Skönt med lite ledigt men rätt trist att behöva jobba i helgen, är inte så sugen på det. Har dessutom en hel vecka att jobba kväll framför mig. Men efter den veckan är det SEMESTER!!!! En hel vecka fy sjutton vad det ska bli skönt!! Idag har vi en del inplanerat, vi ska ut och fixa present till Marias lille bebis då vi ska dit i eftermiddag och snusa och gosa med den. Tänkte att jag skulle köpa en storebrors present med, för man måste ju få present när man blir storebror med juh. Efter det så ska jag och barnen hämta världens sötaste Offa och åka ut till Kyrksten och baka. Det kommer bli pepparkakor och lussebullar. Det är därför vi hoppas på att julkänslorna kommer. I år har dom inte riktigt infunnit sig. Tänkte att man skulle ta lite glögg och lyssna på julmusik. Hoppas att det blir en riktigt mysig eftermiddag.

Jahopp vad har då hänt sen sist.....
Det har varit 30-års fest för Misse. Ett riktigt dunderparty, ett under att taket på huset inte lyfte. Det var länge sen jag hade så roligt faktiskt. Träffade en massa folk som man inte träffar så ofta. Efter det kände jag mig tamejfan bakis i 2-3 dar. Det är nog det värsta jag vart med om på väldigt länge!

Det har hänt en del på jobbet, inte som drabbat vår avdelning men det har varit spänd stämning. Båda cheferna på inkasso fick gå. Tråkigt för dom var väldigt omtyckta. Fredagen innan det hände fick jag veta att jag får vara kvar till sista september nästa år och det var ju otroligt glada nyheter. Då vet jag ju vad jag har att göra fram tills dess.

Ullareds resan gick ju toppen den med, var väldigt sliten efteråt bara, men jag handlade en massa julklappar och en del kläder till barnen, till mig själv och till älsklingen. Lite inredings prylar i form av gardiner och lite dukar. Men det var sjukt mycket folk och det var nästan man fick panik. Men lite frisk luft och sen på det igen så. Var borta nästan ett helt dygn och sov väl ca 6 timmar av 48. Men jag var helnöjd när jag kom hem. Men jag säger det aldrig mer buss. Nästa gång får det bli bilen.

Annars har det inte hänt särskilt mycket. Jag längtar till v 51 och semester!!!

Ha en underbar dag.

Love Helena

0 kommentarer: