BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 13 december 2009

Helgen och veckan.

Hela förra veckan gick åt till att jobba eller det kändes så i alla fall. 11.30-20 en hel arbetsvecka, det var ingen höjdare det. Dessutom jobbade jag hela helgen innan. Eftersom jag började så tidigt så hann man inte med så mycket innan och inte hann/orkade man mycke när man kom hem heller. I fredags var det dags för den årliga traditionen på Emils förskola, lucia tåg med grötfrukost. Det var mysigt som vanligt, synd bara att det inte var någon snö. Efter jobbet i fredags fick jag äntligen träffa älskling igen, vi hade inte setts på nästan 3 veckor och det var alldeles underbart att få träffa honom igen. Det är ju en klar nackdel att bo en bit ifrån varandra, när man bara kan ses på helgerna. Tur då att man har jobbat så dagarna har gått fort! I helgen som gick blev det lite godisbak, skulle ha blivit kola och bounty men kolan blev inge bra så det blev bara bounty. Till hjälp hade jag en alldeles förträfflig kökshjälpreda, nämligen Rebecca, så jag har lovat henne att det blir mer gjort nästa helg, då ska vi försöka oss på kola igen och sen blir det nog lite ischoklad. På kvällen fick vi besök av Misse och Oliver. Som avslut på dagen tittade jag och älsklingen på Tomten är far till alla barnen, den är ju helkul attans vad man skrattar.



I söndags var det dags för Jonathans första handbollsmatch/(er), det var skoj att se. Han hade lite svårt att hänga med i början men det tog sig. När det var hans tur att stå i mål mötte som det tuffaste motståndet, men på slutet började han rädda lite skott. Det spelades 5 matcher och av dom vanns 3. Dom var riktigt duktiga allihop. När vi kom hem firade vi med lite pizza och efter maten lade vi oss och vilade lite. på kvällen var det dags för älskling och dotter att åka hemåt. Hade önskat att helgen varit liiite längre. Men den här veckan har nog gått snart den med.

Den här veckan har jag semester, en väldigt efterlängtad semester, så då har jag planerat att försöka träffa lite kompisar och få lite gjort här hemma. Så igår var Maria, Viggo och Theo här och fikade lite. Emil fick sitta med Theo i sitt knä och gissa om han var stolt.


Idag har vi varit och hälsat på Misse och Oliver, vi har fått fika och mat. Barnen hann vara ute och busa i snön innan det blev alldeles för mörkt. Själva satt vi inne och värmde oss framför en sprakade brasa. Tyvärr fik jag ingen kamera med mig så det blev inga bildbevis på dom små liven.

0 kommentarer: