BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 18 juni 2009

Lång helg

En ofrivillig långhelg blev det. Jag fick hämta Emil från dagis igår då han ena öra fått stora blåsor. Antagligen har han fått nåt insektsbett och fått en reaktion på det. Stackars liten, han ser ungefär ut som Will Smith i filmen Hitch när han äter skaldjur som han inte tål. Men det ser iaf bättre ut idag, blåsorna har krympt lite, men det är inte vackert. Det blev en tur till vårdcentralen så en doktor tittade på det och sa att det inte var nån fara men att det var bra om han kunde ta det lite lugnt så att blåsorna inte spricker. Så idag är vi hemma, även om det är jättetrist att vara hemma från jobbet så är det skönt att ha en mysdag med barnen innan det är dags för dom att fara till sin pappa. Men jag kommer ju antagligen inte behöva vara hemma på hela sommaren sen så en och en halv dag ska ju inte vara några problem. Idag bär det av mot midsommar firande, vi ska mellanlanda lite hos älskling och fara vidare därifrån i morgon förmiddag. Ska träffa en del släkt så lite nervös är man, men dom jag har träffat hittills har ju varit jätte trevliga så det går säkert bra. Jag får väl ta ett par snapsar så kanske jag slappnar av :). Idag ska det packas och städas ska kanske ta och köra en tvätt med så att barnen har rena kläder på söndag när som ska åka. Jag fattar inte hur jag ska överleva hela sommaren utan dom, jag kommer att sakna ihjäl mig på dom. Men dom kommer nog att få en toppen sommar, slippa dagis och fritids och bara ha det skoj. Det är ju tur att man jobbar så att man inte hinner tänka så mycket på det på dagarna. Men först ska vi ha en underbar midsommar med god mat och gott sällskap. Det hoppas jag att ni med kommer att få. Ha det underbart, drick inte för mycket och kör försiktigt vart ni än ska.



Love Helena

0 kommentarer: