BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 30 juni 2009

H-lvetes j-vla fot!!!!!!!

Helgen har varit alldeles underbar, med sol, värme och årets första dopp. I lördags kväll var det meningen att vi skulle på bio, men filmen vi ville se slutade gå i torsdags och det var inte direkt nån annan film som var intressant, så vi hyrde!!! en istället. Det blev filmen Twilight, den var bra. Innan gjorde jag mat, lax med färskpotatis och romsås, mumma. Det fick bli en ganska tidig kväll då jag skulle jobba söndagen. Så söndagen var ju inte så rolig då, hade ingen lust alls att gå upp när klockan ringde. Helgen blev alldeles för kort.

Den foten jag gjorde illa för en vecka sedan vill inte riktigt läka, såret ser inte alls vackert ut och idag mot slutet av dagen började det värka rätt rejält. Men det går över tänkte jag.... men inte då. Jag skulle träffa syrran vid McDonalds och köpa lite glass och medan jag väntade på henne så svullnade foten upp mer och mer. Så jag tyckte det var dags att gå iväg till vårdcentralen. Jag ringde till jouren på baggängen och fick en tid. Där tog dom temp och snabbsänka och klämde och kände lite på foten. Sänkan var bara lite förhöjd och tempen låg på 37,2 så det var ju inte så farligt. Men dom tyckte ändå att jag skulle ha en penicillin kur i och med att jag har ont och att foten svullnat. Så nu ska jag äta det i 10 dagar. Det togs även en sår odling och det kan jag upplysa om att det inte var det minsta skönt!!!!! Men nu hoppas jag på att det ska bli bra iaf. Så nu får jag inte bada innan det har läkt.... Det är ju kul när det är 30 grader ute..... inte. *mutter*

Helena

0 kommentarer: